?Talveöö unenägu? toob vaatajani sõnadeta T?ehhovi ja Iisraeli teatri

2 minutit

Valgevene lavastuse autor on noor lavastaja Pavel Adamt?ikov. Loo aineks T?ehhovi krestomaatiline näidend ?Kirsiaed?, ent lavastuses ei räägita peaaegu ainsatki sõna, vaid mõned fraasid lausub saksa keeles Charlotta. Valgevenelased on ise lavastuse määratlenud ?plastilise näidendina?, T?ehhovit tõlgendatakse pantomiimi ja modernballeti elemente appi võttes, ent väidetavalt areneb tegevus siiski draamateatri seaduste järgi. Mistap võib oletada, et tegu on põneva tööga, mis võiks huvi pakkuda nii sõna- kui ka tantsuteatri praktikutele, teatrihuvilistele loomulikult ikka ka.

Kindlasti kujuneb elamuslikuks ka Rootsi teatri lavastus ?Girlpower?, mis on valminud Göteborgi Linnateatri juures tegutsevas Backa teatris. Tegemist on trupiga, kes mängib põhiliselt lastele ja noortele. Teades, kui tugev on Rootsi laste- ja noorteteatri traditsioon, millele on aluse pannud Suzanne Osten ja Stockholmi Linnateatri juures tegutsev teater Unga Klara, võib peaaegu ette kindel olla, et vaatajale pakutakse huvitav teatrikogemus. Rootsi laste- ja noorteteatri üheks märksõnaks on ?sotsiaalsus?, oma noort vaatajat kõnetab teater ausalt ja avatud teatrivahendeid kasutades.

Neljas välistrupp festivalil on Eestis vahest tuntuim, Soome KOM-teater, kes toob kaasa Reko Lundáni draama ?Tarbetud inimesed?, keskea kriisi lahkava meeleheitenäidendi (Lundán, soome juhtiv näitekirjanik, on oma näidendi ise ka lavastanud). Lavastus peaks meiegi ühiskonnas aktuaalne olema, sest  peategelasteks on ühiskonnas töö ja positsiooni kaotanud inimesed. Seega tasub vähegi teatrihuvilisel aasta lõpul sukelduda talveöistesse teatrielamustesse.

 

Jaga

Samal teemal

Jaga
Sirp