Sirbi vahel Diplomaatia nr 4 ja Eesti Kultuurkapitali 2015 I jaotus.
„Teatri retked avastamata aladele“. Tambet Kaugema intervjuu Andres Noormetsaga.
Kaheksa päeva pärast esietendub Sadamateatris kadrinoormetsa elektrooniline tekstimuusikal „go neo und romantix“, mida Vanemuise kui suure repertuaariteatri kontekstis võib pidada n-ö riskilavastuseks. Selle lavastaja Andres Noormets on veendunud, et riigi toetatud repertuaariteatritel on kindel kohustus riskida ning mitte jätta uusi ja otsingulisi asju üksnes väiketeatrite teha.
OTT KARULIN: Kuidas pääseda broilerivardast?
Uut koalitsiooni on meedias korduvalt nimetatud kõhklusliiduks. Pole ka ime, sest nii mõnigi koalitsioonilepingusse kirjutatud põhimõte on juba enne valitsuse ametisseastumist üle parda heidetud.
JAAN KAPLINSKI: Meenutades Tomas Tranströmerit
LINNAR PRIIMÄGI: Günter Grass – kes ja mis?
JAAK VALGE: Moskva-meelseks kujunemisele eelnes võõrandumine oma ühiskonnast
Tiit Hennoste on oma retsensiooni (Sirp 13. III) mu raamatule „Punased I“ koostanud otsekui dissertatsiooni oponeeringuna, kuhu hulganisti autorile suunatud küsimusi vahele lükitud ja võib-olla ka mõni etteheide teadlikult teravamaks ihutud, et komisjon kaitsmisel magama ei jääks ning autori diskussioonivõime ja austus vanemate kolleegide vastu kontrollitud saaks. Eks proovingi siis mänguga kaasa minna. Kõigepealt pean Hennostet tänama, et ta on pidanud raamatut oluliseks, suuremat osa adekvaatseks ning raamatu peategelasest Andresenist kirjutatud osa parimaks. Suurema osa arvustusest hõlmab aga tänuväärselt lahtise tekstiga antud kriitika, kus püstitatakse ka laiemat huvi pakkuda võivaid küsimusi.
MIHKEL KAEVATS: Uuenev linn kui autopsühhogeograafia
Mida hakkame peale autodest vabaneva ruumiga?
- aasta Tallinna arhitektuuribiennaal (TAB) jätkab Eesti arhitektide ja linnaplaneerijate head tava mõtestada linna ning pakkuda välja uusi lahendusi. Seekordse biennaali teema on „Isejuhtiv linn“. Juba praegu esimesi vilju andev kolmas tööstusrevolutsioon muudab oluliselt inimeste kultuurilist, majanduslikku ja ruumilist käitumist. Seetõttu on biennaali keskmesse seatud inimene, tema tegevus ja uuenev linnaruum.
TARMO JOHANNES: Muusika ja tehnoloogia – vahendid või vigurid?
Ma mäletan üht elektronmuusika foorumipostitust, kus küsiti, kas kellelgi on kogemusi ühe ajutegevust registreeriva sensori kasutamise kohta. Üks vastustest oli, et „kui soovid muuta ajulaineid muusikaks, siis võta viiul ja mängi. Tundlikumat kontrollerit kui käsi ja sõrmed ei suuda ilmselt keegi kunagi ehitada”. Kas nii kategooriliselt, aga suuresti olen sellega nõus.
JAAN-EIK TULVE: Muusika aeg või muusika ajas
Aeg kui meie elutunnetuse küllaltki materialiseeritud väärtus voolab aina kiiremini ning et tolles liikumises midagigi märgata, on vaja ta hetkeks seisma panna. Seetõttu on väga ammune traditsioon märkida ära punktid inimese kulgemisel ajas.
Energiat tootev samblafassaad ja prinditavad majad
Bologna lasteraamatumess, lastekirjanduse maailmavitriin
Leide Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festivali programmist
Keele-elu: Eksonüümi mordva ei leia ersa ega mokša keelest
Teaduskriitika kui ajakirjandusžanr
MARKO KOHV: Maavarade kasutamise põhimõtted on vananenud
Eesti on maavarade poolest rikas riik. Seaduse tasemel on meil üles loetud koguni 12 maavara. Neist kaevandatakse ja kasutatakse küll vaid kaheksat, kuid ka praegu enamasti majanduslikel põhjustel kasutamata jäänud maavarad muutuvad ilmselt kunagi vääruslikuks toormeks.
Arvustamisel
Eesti Rahvusballeti „Onegin“
John Banville’i „Varjutus“
Henn Kääriku „Klassikaline ja nüüdisaegne sotsioloogiline teooria“
Viis Tartu kunstinäitust
Dokumentaalfilm „Sipelgapesa“
„URR-9: poliitika“ ja osaluskontsert „Kuula!“
Tubin ja Berlioz nooruslikus võtmes
Näitus „Noorus kui elustiil“ Tartu kunstimuuseumis
Martti Ruusi näitus „Tahan olla kolorist“
„Perspektiivne retrospektiiv – retrospektiivne perspektiiv” Nooruse galeriis
„Unistuste linn. Tartu tekstikunst 2002–2015“ Tartu kunstimuuseumis
Urve Küttneri ja Nils Hindi näitus „Protsess“ Tallinna Linnagaleriis
Sofi Aršase näitus „Taevalik kookon ja mõned maapealsed lisandid. Situatsioon II“ Hopi galeriis
Kristjan Haljaku „ Palavik“
Insightout Company „Kehameel“