Merike Estna ja Ana Cardoso Temnikova & Kasela galeriis

4 minutit

Temnikova & Kasela galeriis Tallinnas, Lastekodu 1, on võimalik mõtiskleda käsitöö ja maalikunsti vaheliste piiride ja hierarhiate üle. Näitusel “Seemet võib initseerida juhuslikult” osalevad tunnustatud Eesti kunstnik Merike Estna ning New Yorgis resideeruv Portugali kunstnik Ana Cardoso. Estna ja Cardoso teosed küsivad – mis muudab maalid legitiimseks ja vastuvõetavaks, ning kas loomingulise väljenduse naiselikud aspektid ja vormid on kujutavas kunstis juba heakskiidu pälvinud? Näitus on avatud 19. maist kuni 19. augustini.

Näitusel on Ana Cardoso (1978) ja Merike Estna (1980) uued teosed.
Graafiline disain – Viktor Gurov.
Näitus jääb avatuks 19. augustini 2017.
Galerii on avatud 19. maist 17. juunini K–L 15–19.
Alates 17. juunist 19. augustini oleme avatud kokkuleppel.
Vaata temnikova.ee ja www.facebook.com/events/1962175467351763

Maalikunstnikud Ana Cardoso ja Merike Estna kohtuvad kahes erinevas geograafilises ja ajalises punktis, et uurida meediume, mis ei ole traditsiooniliselt seotud klassikalise maalikunstiga. Näituse “Seemet võib initseerida juhuslikult” (“The Seed Can Be Initialized Randomly”) esimene ülespanek oli avatud 2016. aastal Portos, Portugalis. Kunstnikud uurisid toona traditsioonilisi Portugali kahhelkive kui maalikunsti meediumi.

Tallinnas 19. mail avatav näitus jätkab tööd sellega, mida sageli peetakse rahvakunsti ja käsitöö valdkonnaks – mõlemad kunstnikud töötavad maalidega, mis on ümber tõlgendatud traditsioonilisel viisil valmistatud vaipadeks.

Kunstnikud avardavad arusaama maalidest kui väärisobjektidest, asudes käsitöö ja tarbekunsti ning kõrgkunsti vahelise hierarhia suhtes feministlikule positsioonile.
Traditsiooniliselt on naiste loomingut vähem väärtustatud kui meeste oma. Maalikunsti on peetud mehelikuks valdkonnaks, käsitööd aga naiste tööks, millele naised pühendusid muude koduste toimetuste vahepeal. Käsitööd tähistavad teostes käed ja kodused puhastusvahendid nagu põrandalapid ja harjad. Cardoso ja Estna teosed küsivad – mis muudab maalid legitiimseks ja vastuvõetavaks, ning kas loomingulise väljenduse naiselikud aspektid ja vormid on kujutavas kunstis juba heakskiidu pälvinud?

Näituse täispikk pealkiri on “Seemet võib initseerida juhuslikult või alternatiivselt valida skelettpunkti funktsioonina, partitsioneerides terve sisendruumi kontseptuaalselt ruudustikuks pikkusega δ ning kasutades selle lahtri id-koordinaate, kus asub x” (“The seed can be initialized randomly or alternatively it can be chosen as a function of the skeleton point by conceptually partitioning the entire input space with a grid of lenght δ, and using the id of the cell occupied by x in this grid”). Kunstnikud sattusid sellele lausele juhuslikult ning valisid selle käesoleva ühisnäituse pealkirjaks, sest seda võiks ühtlasi tõlgendada poeetilise käsitlusena ruumilistest ja kontseptuaalsetest läbirääkimistest kahe erineva kunstniku koostöö puhul.

Ana Cardosot ja Merike Estnat seovad nende piire nihutavad maalid, aga ka teoste performatiivne protsess ja ajapõhised aspektid. Nende kunst kajastab kontseptuaalselt tänapäeva ühiskondlikke murekohti, viidates digitaalsele ja nostalgilisele ning avaldades romantilist austust inimeksistentsi eri osade suhtes, mis on muundumas, hääbumas ja unustusse vajumas.

Merike Estna (s 1980) elab ja töötab Tallinnas, ta on tegutsenud kunstnikuna alates varastest 2000ndatest. Estna lõpetas Eesti Kunstiakadeemia ning Goldsmith College’i Londonis (2009, MFA).

Tema viimaste näituste hulka kuulub soolonäitus Keef Winteriga Hardwick Galeriis, Gloucestershire, grupinäitus “(In)visible dreams and streams“ (kuraator Maija Rudovska, Ars project space, Tallinn (2017), soolonäitus koos Ana Cardosoga galeriis Murias Centeno, Porto (2016) ja grupinäitus “WINTER IS COMING (Homage to the Future)“ (kuraator Maria Arusoo) Georg Kargl Fine Arts, Viin (2016).

Tulevased projektid: “Double Think, Double Vision“ (kuraator Alistair Hicks), Pera Museum, Istanbul, performance Karin Huber galeriis, Mehhiko, soolonäitus Kunstraum, London (kuraator Thomas Cuckle) (2017), residentuur Casa Wabi, isiknäitus galeriis Karin Huber (Mehhiko), isiknäitus KIM? kaasaegse kunsti keskuses, Riia (2018) jpt.
Lisainfo: genialmythcraft.com/news.html

Ana Cardoso (s 1978) on New Yorgis elav ja töötav Portugali kunstnik. Ana omandas New Yorgis Hunter Kolledžis CUNY magistrikraadi maali erialal (2006, New York) ning lõpetas Portugali Kunstide-ja Visuaalkommunikatsiooni Ülikoolis Ar.Co edasijõudnute kursuse vabade kunstide erialal (Lissabon, 2003). Ta omandas bakalaureusekraadi maalikunsti erialal Lissaboni Kunsti -ja Disainiakadeemias FBAUL (Lissabon, 2002), täiendades end vahetusõpingutel Berliini Kunstiakadaeemias Hdk (Berliin, 2001).

Cardoso viimaste soolo-ja duonäituste seas on: “Logic Operators Commute”, galerii Collicaligreggi, Catania (2016); “The Seed Can Be Initialized Randomly” koos Merike Estnaga, Múrias Centeno galerii, Porto (2016); “Vacation with Tim Pierson”, galerii Four A.M, New York (2016); “Folder”, Maurani Mercier galerii, Knokke (2016); “Progress”, Chiado Kaasaegse Kunsti Muuseum, Lissabon (2015); “The Hinge”, Andrew Rafacz galerii, Chicago (2015); “The Other Side and In Between with Christian Bonnefoi”, galeriiLonghouse Projects, New York (2014); “Program vs Program”, Pedro Cera galerii, Lissabon (2012); “Picasso”, galerii Maisterravalbuena, Madrid (2012)
Lisainfo: anacardoso.net

Näitust toetavad Kultuurikapital ja Valmiermuiža.
Lisainfo pressile:
Lilian Hiob
Tel 527 2556
lilian.hiob@artun.ee

Jaga

Samal teemal

Jaga
Sirp