Prantsuse koorimuusika essents Tartus ja Tallinnas

2 minutit
Mait Jüriado
Eesti Filharmoonia Kammerkoor

Eesti Filharmoonia Kammerkoor Kaspars Putniņš juhatusel tuleb välja kavaga „Les Angélus“, kus kõlavad XIX ja XX sajandi prantsuse suurmeistrite olulisemad teosed. Kontserdid on reedel, 19. veebruaril Tartu Heino Elleri nimelise Muusikakooli Tubina saalis ja laupäeval, 20. veebruaril Mustpeade maja Valges saalis. Kaasa teeb pianist Age Juurikas ning põgusa ülevaate Prantsuse kultuurist annab enne mõlema kontserdi algust näitleja Maarja Mitt.
Kavasse on koori peadirigent Kaspars Putniņš valinud põnevaid ning eriilmelisi teoseid kuulsatelt prantsuse helimeistritelt nagu Olivier Messiaen, Claude Debussy, Maurice Ravel, Jean-Yves Daniel-Lesur ja Gabriel Fauré. „Üks iseloomulikemaid jooni Prantsuse muusikale on sensuaalsus, mis  avaldub nii koloriidis kui meloodiates. See muusika räägib armastusest metafooride keeles, inimestevahelistest suhetest ja elust üldse“, iseloomustab Prantsuse heliloomingut Putniņš. „Nii mõndagi prantslase loodud teost võiks nimetada Euroopa koorimuusika literatuuri nurgakiviks, nagu näiteks kontserdil kõlavad Olivier Messiaeni „Viis refrääni“ ja Jean-Yves Daniel-Lesuri „Ülemlaul“.
Kontserdi nimilugu Claude Debussy „Angelused“, mis ajendatud kirikukellade kõlast, ja Maurice Raveli „Ohe“, tulevad ettekandele XX sajandi olulise koorimuusikategelase Clytus Gottwaldi seades. Lisaks kõlavad Raveli „Kolm paradiisilindu“ tuntud tsüklist „Kolm laulu“ ning Fauré üks armastatumaid oopusi „Jean Rachine’i laul“. Kontsertidel teeb kaasa eesti hinnatumaid pianiste Age Juurikas, kes mängib kaks osa Messiaeni klaveritsüklist „Kakskümmend pilku Jeesuslapsele“, mis nõuab esitajalt väga suurt tehnilist pagasit ja muusikalist sügavust.
„Les Angélus“ kuulub Eesti Filharmoonia Kammerkoori sarja „Vitraažid“, mis tutvustab maailma kooriliteratuuri väärtteoseid.
Vaata ka Kaspars Putniņši kommentaari:
https://www.youtube.com/watch?v=KoMVyeztV3Y

Jaga

Samal teemal

Jaga
Sirp