Tallinna Kammerorkestri mängijad näitavad 13. veebruari Mustpeade maja kontserdiga, et nad on kõikvõimsad interpreedid nii ansamblites kui ka suure orkestri koosseisus. Ka kontserdi idee autor dirigent Risto Joost ise astub lisaks orkestri juhatamisele üles veel ühes rollis. Kontserdil kõlavad 20. sajandi põnevamad kammerteosed ja üks kaasaegne uudisteos.
Schnittke teeb oma teosega „Moz’art a’la Haydn“ kummarduse kahele suurele klassikule, milles on ka lavalised ootamatused ning üllatused. Esmakordselt Eestis ettekantav Schönbergi „Ode to Napoleon Buonaparte“ loob silla kahe Euroopa jaoks äärmiselt dramaatilise perioodi vahel. Teose teksti aluseks olevad Lord Byroni 1814. aastal kirjutatud read võimu kuritarvitamisest olid aktuaalsed ka 1940ndate sõjakeerises. Väikestes koosseisudes kõlavad Krzysztof Penderecki trio ning Erkki-Sven Tüür „Synergie“ viiulile ja tšellole.
Peadirigent Risto Joost on tellinud helilooja Ülo Krigulilt teose, mis avaks orkestri kõlamaailma läbi pillirühmade ja üksikute pillide. Sellest idaneski idee, mida peegeldab ingliskeelsest sõnamängust võrsuv pealkiri – „Layers Playout”. Kõik orkestri 18 mängijat on siin solistid, ükski partii ei kattu teisega. „Vormidramaturgiat kannab kohe loo alguses kõlava kahe kontrastse maailma – üks äärmiselt liikuv, teine ülimalt staatiline – segunemine, nende vastastikune tõmbe- ja tõukejõud,“ selgitab autor.
Kõikvõimas Tallinna Kammerorkester
1 minut
Samal teemal
-
Tartuff toob suurele vabaõhuekraanile 12 filmi
“Gondel” Kahe konduktori vahel puhkeb armastus, kui nende gondlid iga…
-
Tartu-Pärnu-Tartu kunstiekspress
Kolmapäeval, 24. juulil avatakse Pärnus kunstiprojekti „Tartu-Pärnu-Tartu kunstiekspress“ raames viis…
-
Kuressaare lossihoovis algavad 17. Saaremaa ooperipäevad
Teisipäeval, 23. juulil algavad Kuressaares 17. Saaremaa ooperipäevad. Tänavune külalisteater…