Yúndí – muusik, kes hoidub välistest efektidest

2 minutit

23. aprillil Tallinnas esinenud hiina pianist Yúndí esindas parimas mõttes traditsioonilise klaveriõhtu vormi. Seda ainukordsem ja säravam oli sisu: tema mäng on poeetiline, esteetiline, „hoolitsetud”, kuid ühtaegu ka emotsionaalne ja mõjuv. Hämmastab pianisti tehniline täiuslikkus, mis on võtnud loomulikkuse vormi. Eriti nauditav on tema mängu kõlaline mitme­kesisus.
Yúndí piano erinevaid värve kuulates tekkis mulje ainulaadsest „sisemiselt valgustatud” kõlast ning publik võis tajuda Estonia kontserdisaali häid akustilisi omadusi,  mis iga hea kontserdi puhul väljenduvad unikaalselt. Muusika kandus saali lõppu ka kõige vaiksema dünaamilise varjundi puhul ilma (nähtava) pingutuseta. Dünaamika muudab teose vaheldusrikkaks, kuid aitab tasakaalustada ka vormi. Iga pianist loob oma dünaamikaskaala. Yúndí on pianist, kes oskab meisterlikult kasutada väga erinevat piano’t ning seetõttu mõjuvad ka forte’d sündmusena. Üksteisele järgnevad erinevad dünaamilised reljeefid loovad ajas kulgeva tajutava terviku.
Kuidagi ei saa mööda minna võrdlusest teise kuulsa hiina pianistiga: Yúndí ja Lang Lang esindavad interpretatsioonikunsti erinevaid suundi. Lang Langi kuulsus on levinud kaugele üle klassikalise muusika piiride tänu vaieldamatult meisterlikule vahetule esinemisele ja ekstsentrilisusele. Yúndí on pianist, kes mängib hoopis „teises helistikus”. Hoolikas süvenemine mängitava teose allhoovustesse, helikoe eri liinide detailne viimistlus ning esiletoomine ja pooltooniderohke kõlavärvipalett näitab Yúndíd kui muusikut, kes hoidub välistest efektidest. Küllap on see tema tähelennu põhjus: aus, professionaalne, meisterlik, mitmekesine, inspireeriv ja veenev interpretatsioon. Kontsert rikastas ning häälestas rahulikult imetlema väärtuslikke teoseid, mida Yúndí pianism valgustas erakordselt esteetiliselt, vormitundlikult ja värviküllaselt.

Jaga

Samal teemal

Jaga
Sirp