Pealelend

2 minutit

Järgmisel kolmapäeval annab uue kirikumuusika sari „Viva oratorio!” (tasuta!)lõppkontserdi Jaani kirikus. Kui sari on neli aastat edukalt toiminud – uusi helitöid toonud ja publikumenugi nautinud –, miks siis ära lõpetate?       
Sarja juht, Tallinna Filharmoonia produtsent HEILI VAUS-TAMM: Lahkuda õigel ajal on suur kunst ja eneseületamine. Ükski sari ei tohiks kesta ainult sellepärast, et uue ideid pole tulnud. Meil on, seega peab „Viva  oratorio!” andma maad teistele. Kas need nii edukaks osutuvad, pole sugugi teada. See sari andis teosed, mis loodetavasti jäävad (osa juba plaadistatud): Tõnis Mäe „Tarkus”, Rannapi-Hirve „Hingelinnud” I ja II, Tallinna missa „Elutants” – päris korralik loomus. Kõlas teoseid Sofia Gubaidulinast Urmas Lattika seatud Gounod’ni. Pole ime, et saalid täis! Ja et noort rahvast oli. Aga hingedepäeval saadame sarja taevasse  – helilooja Pärt Uusberg mängib ise oma teost „Paradiis”. Selle kontserdi kavas ongi paradiisiteemalised teosed. John Taveneri „Ingli laul”, Uusbergi lood ja Ameerika helilooja Vincent Persichetti Missa. Laulab Collegium Musicale, oma esimese tegutsemisaastaga ilma teinud Üksvärava koor. Ja kohe järgmisel päeval on uue sarja „Püha Mauritiuse barokiõhtud” kontsert Mustpeade maja Vennaste toas. See on  neljapäev. Ja liigumegi sinnapoole, et neljapäev saaks Tallinna Filharmoonia päevaks, nagu reede on ER SO kontserdi päev. Uuest aastast liitub neljapäevadel ka uus puhk- ja löökpillimängijate sari „Doppio passione” („Kahekordne kirg”). Ja tulised vaidlused käivad džässi- või ka laiemalt kohvi-jazziraamatuklubi „Taff-club” ümber. Ilmselt hakkavad ka džässiõhtud toimuma neljapäeviti. Kaasame kõigisse neisse ettevõtmistesse  ideedega Eesti muusikuid. Nii on Mauritiuste kunstiline juht mandoliinimängija Alina Sakalovskaja, „Doppio passione” kavu arutame Toomas Vaviloviga, „Taffclub” on oma nimetuse saanud kunstilise nõustaja Raivo Tafenau nimest.

Jaga

Samal teemal

Jaga
Sirp