Kevad toob teisegi viiuldajate konkursi

1 minut

Mõne sõnaga räägib ettevõtmist selle peakorraldaja AARE TAMMESALU.

Eesti muusikaelu vajab häid viiuldajaid – soliste, kammermuusikuid, orkestrante ja õpetajaid. Viiuliõpetuse tasemest sõltub vähemalt 40 protsenti sümfooniaorkestri ning kolmveerand kammerorkestri ja keelpillikvarteti kõlast, seega on viiuldajal liidriroll nii kammermuusikas kui orkestrimängus. Eesti noored viiuldajad-solistid vajavad väljundit, eriti just need, kelle õpingud juba lõppenud. Raske on pääseda kontserdilavale, ammugi orkestri ette soleerima. Konkurss on  parim koht enda tutvustamiseks, sest kontserdi- ja festivalikorraldajad ning orkestrite mänedžerid otsivad omakorda uusi talente. Konkursist osavõtjatelt oodatakse eredat solistlikkust, tehnilist üleolekut, liidripositsiooni, erinevate stiilide valdamist, säravat väljendusrikkust, võimet juhendada orkestrit proovis ja kontserdil ning kujundada koostöös orkestriga vähese ajaga ere muusikaline tervik. Pärnu konkursi tulevikuvisioon on seotud tiheda koostööga Eesti Keelpilliõpetajate Ühinguga, edaspidi on kavas hõlmata ka teisi keelpille.  I Pärnu viiuldajate konkurss oli edukas. Lisaks David Oistrahhi kustumatule aurale on Pärnus head saalid ja linnaorkester, samuti pikaajalised muusikatraditsioonid, siit on pärit ka rida tuntud muusikuid.

Jaga

Samal teemal

Jaga
Sirp