Skrjabini Sonaat nr 10 haakus Saare prelüüdidega üllatavalt hästi. Eelnevalt tekkinud mõtted ja meeleolud kandusid kogu oma sündmuste kirevuses sujuvalt üle uude arenduslikku voolu. Klaveri kõlapalett on Juurika mängus varasemaga võrreldes märgatavalt rikkamaks ja toon paindlikumaks muutunud, eriti piano-nüansid (sonaadi algus!). Me ju ei tea, kuidas seda sonaati võis kunagi mängida Skrjabin ise, kes oli teatavasti suur värvimeister, kuid seekord oli oma isikupärane ja veenev nägemus antud ja esitus moodustas kavas kaaluka osa. Küll aga langes kontekstist pisut välja Skrjabini viimaseks mängitud Valss, mis mõjus senikõlanu kõrval veidi kerglaselt ja salonglikultki. Võib arvata, et selline tahtlik valik oli tehtud mõttega, et kontserdikülastajat mitte liig enesessesüvenenult ja mõtlikus tujus koju saata.
28 säravat pärli
1 minut
Samal teemal
-
Süldist sõja soojendusesinejani
Teaduskonverents „EUPOP 2024“ 1. – 3. VII EMTAs, korraldajad Euroopa…
-
Boris Björn Bagger 6. III 1955 – 4. VII 2024
Eesti-Saksa kultuurisild on muutunud ühe tugisamba võrra hapramaks: 4. juuli…
-
Südamega lauldud laulupäev Seedriorus
IX Seedrioru laulupäev 28. VI – 1. VII Kanadas. Eeloleval…